7 Ekim 2014 Salı

Bursa ganimetleri

Bursa'ya her gidişim madden ve manen büyük bir doyum oluyor benim için. Bambaşka bir güzelliği olan bir şehir Bursa. Anlatacak çok hikayesi ve insana katacak çok değeri var. Başka bir yazı yazacağım bu konuda. Bugün son gününü sürmekte olduğumuz Kurban Bayramı tatili için yine Bursa'daydık. Gezdik tozduk, şehri içimize çektik ve döndük. Dönmeden önce de çok güzel şeyler topladık. Cumalıkızık gezisinde asırlık danteller, kaneviçeler, iğne oyaları, tığ işleri buldum. Büyük bir heyecanla aldım bu gördüklerinizi. Eve gelince annemin sandığından çıkanlarla birleştirdik. Bir dünya fikir var aklımda bunlarla ilgili. Bugün ufak bir ısınma uygulaması yaptım en basidinden. Bakalım ilerleyen günlerde ortaya neler çıkacak. Hepsini paylaşacağım sizlerle. Aslında bunlardan başka ganimetlerim de var ama onlar başka bir yazıya :) Bu arada, Türk kadınının, anneannelerimizin, babaannelerimizin ellerinden çıkma bu güzellikler için bir müze kurulmalı. Bunlar bir şekilde yaşatılmalı.

Bugünkü uygulamada bu en minik yuvarlak danteli kullandım ve bir kitap ayracı yaptım. Fotodaki görüntüden anlaşılıyor mu bilemiyorum ama ufak bir kolalama işlemi yaptığım için kaskatı. Birer ölçek nişasta ve su karışımına atın, karışımı iyice yedirdikten sonra çıkarın ve ütüleyin. Sonuç kusursuz bir form.
 

Kolalama işleminden sonra, yine Bursa'dan aldığım ipek böceği kozasını iki ucundan delerek, mini sedef boncuklu zinciri geçirdim. Bir tahta boncuğu en başa sabitleyerek zincirin ucuna bir düğüm attım. Böylece kitap ayracım tamam oldu.


 İpek böceği kozası fotoğrafta gördüğünüz gibi dışarı sarkacak.
 
Bu arada koza üzerine eklediğim minik gold kuru kafa detayını da size ayrı bir fotoğrafla göstermek istedim :) Bu tek parça dantelden ortaya çıkan sonuç bu. Aklımda başka fikirler de var. Daha sonraki uygulamaları da ayrıca paylaşacağım :) İyi bayramlar sizlere.
 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder