9 Şubat 2016 Salı

Karnaval

Cem Yılmaz'ın gösterilerine gidenler veya CD'den izleyenler bilirler. Cem Yılmaz hikayelerini anlatmaya mesela X'ten başlar. Sonra bağlantılar kura kura Y'ye, Z'ye, C'ye, L'ye atlar, bir dünya hikaye anlatır. Oradan buraya nasıl geldik derken, X'teki hikayeye geri döner. Sarmal sarmal ilerletir anlatımlarını. Bu kitap da aynen öyle bir anlatıma sahip. Bir akıl hastanesindeki herkesi tek tek, geçmişleri ve gelecekleri ile birlikte öyle inanılmaz şekilde ara noktalarda birbirine bağlayarak anlatıyor ki, şaşırıp kalıyorsunuz (Kitabın adı: Bir deliler evinin yalan yanlış anlatılan kısa tarihi). Bence bu kitap, yazarı için bir gövde gösterisi olmuş. Aklının, yeteneğinin ve anlatım gücünün zirvesi. Ayfer Tunç, hayatıma 2015'te girenlerden, daha doğrusu 2015'in bana kazandırdıklarından. Çok keyif alıyorum, zevkle okuyorum. Bu romanın ortalarında bir yerlere geldiğimde, internette bir şeyler araştırırken karşıma çıktı. Karnavalesk diye bir roman türü varmış ve bu roman o türdenmiş. Daha doğru ifade edilemezdi herhalde. Roman baştan sona tam bir karnaval.

Bu arada, zaman zaman bloğuma yazdığım kitaplar, muhakkak ki beğendiğim, farklı bulduğum ve keyif aldığım eserlerden oluşuyor (diğerlerini buraya hiç taşımıyorum bile) ama bu yazılarımı 'kitap önerisi olması' amacıyla yazmıyorum. Herkesin zevki çok farklı ve aynı kitap farklı kişilere farklı tatlar verebilir. Blogumda gördüğünüz kitapları denemek isterseniz bu detayı da göz önünde bulundurmanızı rica ederim :) Şimdilik selam ve sevgiler herkese.

2 yorum :

  1. Bu kitabı muhakkak almalı.Ben kalemini kelimelerle oynayışını çok sevdim yazarın.Yeşil Peri Gecesi elimden bırakmak istemediğim bir kitap olmuştu.Ve ben de tesadüfen okudum kendi adıma yeni bir yazar daha tanıdığım için sevinmiştim.

    YanıtlaSil
  2. merak ettim, alabilirim :)

    YanıtlaSil