1 Şubat 2017 Çarşamba

Tığ işi cüzdan

Elimdeki bir çalışmayı bitirip de buradan paylaşmaya bayılıyorum. Farklı bir tatmin duygusu yaşatıyor bana. 2016 Aralık ayında '2017 Projelerim' adı altında bir yazı yazmıştım. Tığ işi uzun hırka (Gigi hırkası) büyük boy nakış panosu ve üstte gördüğünüz cüzdan uygulamalarını seçmiştim. Bahara kadar tıngır mıngır yapar, 3-5 ayda ancak bitiririm diyordum ama ocak bitmeden ikisi bitti, arada farklı işler de tamamlandı ve hırkam da bitmek üzere. Zaten bahara kadar ne yaptım yaptım. Bahar gelince bahar sarhoşu olacağım. Ayaklarım yerden kesileceği gibi ellerim de pek çalışmayacak. Avare avare baharı, ağaçları, çiçekleri seyredeceğim dört bir yanda. O yüzden bu kış günlerini verimli geçirebildiğime, yeni şeyler öğrenebildiğime memnunum.
Tığ işi cüzdan fikrini Tuva Yayıncılıktan çıkan ve Agnieszka Strycharska tarafından hazırlanan 'Klasik ve Modern Tığ İşi Projeleri' kitabından seçmiştim. Üstteki fotoda gördüğünüz metal ağızları ve 4 renk ipi de bu proje için Pendik Kaplan'dan almıştım ama metal ağız çok ideal olmakla birlikte ip seçimim yanlış çıktı. Bu motif için kalın geldiler, renkler de fazla softmuş meğer. Evde yüzüme çalına gerçekler :)
Hal böyle olunca bir sonraki gidişimde üstteki fotoda gördüğünüz daha canlı renkleri seçtim. Bu iplere aşık oldum açıkçası. Markası Fibra Natura Coton. 3 numara da tığ kullandım. İlk olarak bir kalem kutusu (burada görebilirsiniz) ve ikinci olarak da bardak altlıkları yaptım (burada görebilirsiniz)
Agnieszka'nın kitabı çok güzel. Modellerin hem bitmiş halleri, ham grafikleri (üstte sağda gördüğünüz görsel) hem de anlatımları var. İşinizi kolaylaştıran bir kitap. Bu arada yeri gelmişken, beni Tuva Yayıncılık'la bir araya getirerek, hem yayınevinin çalışmalarından, hem de bu güzel kitaplardan faydalanmama vesile olan canım arkadaşım Ayda'ya (@cafenohut) tekrar teşekkür ederim.
Yakın plan... İplerin renkleri o kadar güzel ki nasıl kombinlerseniz kombinleyin, ortaya uyumlu bir renk birlikteliği çıkıyor.
Bu kitaplar ayrı tür bir okur yazarlık gerektiriyor. Mesela üstteki fotoda gördüğünüz bu grafiği anlamak ayrı bir yeti. Birer ikişer yaptıkça, grafiklerde anlatılanı daha iyi anlamaya başlıyorsunuz.

Ben bu uygulamada cüzdanı çift taraflı yaptım :) Bu da diğer tarafı. Aslında bir de zincir takıp mini bir clutch olarak kullanabilirim diye düşünüyorum. Kıyafetimin rengine göre de yüz seçerim :)
Bu cüzdanın temel motifi 'popcorn' modeli. Bordo sıranın göbekli formu popcorn modelinden geliyor. Nette bu şekilde yazarsanız detaylı yapımı göreceksiniz. (4'lü trabzanın 1. ve 4. trabzanını birleştirip sıkıştırıyorsunuz)
İçine de yumuşak bir astar yaptım koruyucu olması için. Elimde pek fazla kumaşım yok. Elimdekilerden en uyumlu bu oldu ama daha farklı daha güzel bir astar yapılabilir. Siz denerseniz öyle yapın. Bence bu uygulamada yapanı en çok zorlayan kısım astarın örgüye ve tamamının metal ağızlığa monte edilmesi. İnce ayar gerektiriyor. Bu arada metale monte ederken misina kullandım.
İşte böyle. Bu model çok rahat yapılıyor. Hem kendi kullanımınız için ideal (neticede yapılan şey kullanılmak ister) hem de çok güzel bir hediye. Hediyeyi veren elleriyle yapmış, dana ne olsun :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder