23 Aralık 2014 Salı

Bit pazarı ganimetleri 4

Bit pazarı ganimetleri başlıklı yazı dizisinde sıra geldi 4 numaraya ve belki de en çok ilgi duyulan gruba: tabii ki porselenler! Bit pazarı denince açıkcası benim aklıma ilk gelenlerden birisi porselenler oluyor çünkü çok hoş şeyler bulmak mümkün. Uzun zamandır biriktirdiğim porselenlerimden bir grup görüyorsunuz burada. Porselenleri çok farklı fiyatlarda görmeniz mümkün. Kimisi var ki koleksiyon parçası, kimisi İngiliz, kimisi özel üretim ve 200 yıllık vb. Dolayısı ile bir tabağın fiyatını sorduğunuzda 600 TL duyarsanız şaşırmayın. Ben o grubun alıcısı değilim. Bunlara dökecek bir servetim yok ama özel bulduğum minik parçaları da minik bütçeler çerçevesinde kovalamayı seviyorum. Mesela bu fotodan başlayacak olursak, üstte gördüğünüz çiçek şeritli sütlük İngiliz yapımı. Ortadaki 3 minik ise Alman Bavyera porseleni. Bu parçaları (yanlış hatırlamıyorsam) toplam 65-70 gibi bir fiyata Bomonti Bit Pazarı'ndan almıştım. Ortadaki üçlünün asma aparatı var, dekoratif tabaklar. Sağ alt köşedeki demlik ve sağ üst köşedeki kırmızı ağızlı minik vazo Dolapdere Bit Pazarı'ndan toplam 3 TL :) 2'li fincan seti 25 TL ve yine Bomonti Bit Pazarı'ndan. Enginar desenli çukur çanak İtalyan malı ve sadece 2 TL'ye Sultanbeyli Bit Pazarı'ndan aldım. Bir bit pazarı şehrin ne kadar dışında ise o kadar daha uygun fiyatlara istediklerinize sahip olabiliyorsunuz. Çok şanslıyım ki Sultanbeyli Bit Pazarı evime sadece 10 dk mesafede. Kör istemiş bir göz, Allah vermiş iki göz :)   
 
Sağ taraftaki pembe çiçekli el boyama tabak ile mavi çiçekli tabağı ve soldaki tavuskuşlu muhteşem tabağı yine Sultanbeyli Bit Pazarı'ndan toplam 4 TL'ye almıştım. Arkalarına tabak askısı taktırıp mutfağımın duvarına asacağım.
 
İşte porselenlerimin hikayesi böyle. Sizlerle paylaşmak istediğim cam ürünler, teneke kutular, danteller-el işleri (aslında o grubu büyük ölçüde önceki yazılarımda paylaştım sayılır) ve bir de basılı gruplar var. İmkan buldukça onları da paylaşmak istiyorum meraklıları ile. Pazar günleri yapacak birşey bulamıyorsanız kendinize bir bit pazarı programı yapın ve keşfe çıkın. Eminim çok mutlu olacaksınız.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder