24 Aralık 2014 Çarşamba

Kağıdıma desen yaptım

 
Dün akşam hediyelerim için iki yeni paket yaptım. Öncesinde, kahverengi kağıtları silgiden yaptığım üçgen stampa ile damgaladım. Diğerine de derz kalemi ile noktalar atarak puantiye deseni uyguladım.   
Silginin bir başını dümdüz olacak şekilde falçata, keski veya bıçak ile kesin. Kalemle üçgen şekli çizin ve bu üçgenin etrafını keserek çıkarın. İşlem bittiğinde üçgenin 3-4 mm yükseklikte bir kabartma haline gelmiş olması gerekiyor. Sonra bu silgiyi varsa damga yastığına batırarak renklendirin. Damga yastığı yoksa yukarda gördüğünüz CD kalemi veya keçeli kalem ile boyayarak da renklendirebilirsiniz. Damgalama işlemini paketleme işleminden önce yapmak gerekiyor. Damga deseninizi seçerken önerim, yuvarlak hatlı desenler yerine düz hatlı desenler tercih etmeniz yönünde çünkü düz deseni kesmek yuvarlaklara göre daha kolay. (Yuvarlakları da çok basit şekilde yapmak mümkün fakat onun yöntemi ve malzemesi farklı. Onu da bir başka yazıda anlatırım.) Bu arada, bu işlemi silgi yerine şişe mantarı ile de yapabilirsiniz. Benim denediğim bir yöntem ama şişe mantarının dalgalı yapısı net desen almanızı biraz engelliyor ve ne kadar iyi boyasanızda dalgalı bir desen görüntüsü oluyor. Bence silgi bu işte bir numara. Üçgen desenimi uygulayıp paketimi yaptıktan sonra biraz ışıltı için aralara mini gold konfetiler yapıştırdım.
 
Bu fotoda da diğer uygulamayı görüyorsunuz. Sağda gördüğünüz derz kalemi ile kağıdın yüzeyine puantiyeler serpiştirdim. Neden keçeli beyaz kalem değil de derz kalemi diye soracak olursanız, bu kalemin noktaları daha tok ve daha yoğun bir beyaz. Keçeli kalemin bıraktığı nokta aynı etkiyi vermeyecektir. Paketleme işlemini yaparken tam kurumamış noktaları biraz dağıtınca onları da beyaz mini ponponlarla kamufle ettim. Bu fikirler hoşunuza gittiyse siz de evde deneyebilirsiniz. Bu hafta da çarşambayı bulduk bile. Yılbaşından önceki son bir haftaya giriyoruz. Yeni gelen günlerin hep daha güzelini getirmesini dilerim. Sevgiler. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder