29 Ocak 2017 Pazar

İlk büyük boy nakış çalışmam

Geçen hafta sonu iki adet büyük boy nakış çalışmamı tamamladım. Bu yazıda ilkini paylaşıyorum. Desen Susan Bates tarafından yazılan ve Tuva Yayıncılık tarafından yayımlanan 'Modern Nakışlar' isimli kitaptan. Kitap da, içindeki nakışlar da çok güzel. Kitaptan seçtiğim ilk desen burada gördüğünüz kapak deseni oldu çünkü en çok bunu beğendim.
Kitapta her desenin hem bitmiş hali (sol taraf) hem de grafiği var (sağ taraf) Yapacağınız çalışma için seçmeniz gereken iplikler de numaraları ile verilmiş. Ben bu iplikleri 2-3 ay önce bir gidişimde Pendik Kaplan'dan almıştım.  
Çalışmaya desenin sol tarafından başladım.
Sonra kahve fincanını ekledim. Dikey hatlar kolay da, yuvarlak hatlar biraz zor, ya da hata yapmaya daha müsait diyelim. O nedenle yuvarlak hatlı desenlerde daha da dikkatli olmak gerekiyor. Orijinal desendeki fincan daha büyüktü. Ben biraz küçülttüm.
Fincanı da tamamladıktan sonra 'time for coffee break' yazısını ekledim.
 
En sonunda da çiçek desenlerini tamamlayarak çalışmayı bitirdim. Çiçek ve yaprak desenlerinde modelleri orjinalden baz almakla birlikte dağılımı kafama göre yaptım. Benim için nakış işindeki iki favori işlemden birincisi noktalar. Bilenler biliyordur ama bilmeyenler için bu tekniğin adı 'French knot=Fransız düğümü' Diğeri ise sağ tarafta yavru ağzı (veya pembe) renkte gördüğünüz 'Laisy daisy=Tembel papatya' dikişleri. Merak edenler bu isimlerle yazarlarsa ilgili videoları izleyebilirler. En çok bu iki dikişten keyif alıyorum.  
 
Bitmiş hali böyle. İlk başta başlarken deseni kurşun kalemle çizmeye çalıştım fakat kurşun kumaşa tam işlemedi. Baktım ki çizmekten ziyade kirletecek kumaşı. Öyle olunca çizmekten vazgeçip direkt dikerek ilerledim. Bu modeli tamamladıktan sonra farklı bir desen daha yaptım. Onu da ayrıca paylaşacağım. İçinde nakışa karşı ufacık bir merak duyan varsa başlangıç için bu kitabı tavsiye ederim. Güzel bir kitap. Kitap içeriğinde bunlar olduğu gibi daha ufak basit desenler de var. Vesileyle herkese iyi bir hafta diliyorum. Selam ve sevgiler.  

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder