17 Ağustos 2014 Pazar

Kanal 24 yayınının ardından

Bence katil Müştak'tı. Müştak Serhazin. Farkında olmadığı bilinç kaybında duygularının esiri olmuş ve cinayeti o işlemişti. İçten içe buna inanmıştım, ta ki en son sayfaya dek, ama yanılmışım. O değilmiş. Cinayet basit bir hırsızlık cinayetiymiş ve Müştak suçsuzmuş. Dün geceyi bu sabaha bağlayan gece, Ahmet Ümit'in bir nefeste bitirdiğim harika tarihi romanı 'Sultan'ı Öldürmek'i bitirmiş yatağa giderken bunları düşünüyordum. Enfes bir roman, enfes bir anlatım ve arka plandaki tarihi hikayenin büyüleyici örgüsü. Okumamış olanlara tavsiye ediyorum.
 
Gece sabaha karşı, zihnimdeki cinayet romanının etkisiyle mi, yoksa sabah canlı yayına çıkacak olmanın verdiği adrenalin ile mi bilinmez, birkaç kez uyandım. Saati 8:15'e kurmuştum ama 7:00'den sonra doğru dürüst uyuyamayınca kalktım, kahvaltı yaptım, hobi bahçemi suladım ve giyindim. Kanal'ın beni aldırmak için gönderdiği şöfor tam planlandığı gibi 08:30'da kapıdaydı. Çekime götürmek istediğim objeleri koyduğum çantam ile birlikte araca bindim ve pazar sabahı olmasının verdiği rahatlıkla 1 saat 15 dk gibi bir sürede kanala vardık. Beni önce makyaja aldılar. Ardından kuaför yanımda belirdi ama nihai karar itibari ile saça herhangi bir müdahale yapılmamasına oybirliği ile karar verdiğimizden konuk odasına geçtim. Aradan geçen bir 15 dk sonrası çekime başladık. Hafta sonu moderatörü programının sunucuları zaman zaman değişiyor. Bugünkü sunucusu Seda Selek idi. Seda Hn, sıcacık karşılaması ve akıcı sohbeti ile çok güzel bir çekim yapılmasını sağladı. 
 
Çekimden hemen önce girdiğim kumanda odası. Mikrofon burada takıldı.  

Ve Seda Hn, benden önceki kısmın kapanışını yaparken. 3 dk sonra ben gireceğim yayına.  

Ekran görüntüsünün fotosu olunca böyle bozuk bir görüntü çıkıyor ortaya. Seda Hn'ın akıcı sohbeti eşliğinde kitabım 'Kağıttan'a dair anlatmak istediğim ne varsa değindim. Yarım saat süren bu sohbet benim için çok keyifli olduğu kadar, emek verdiğim şeyi anlatma imkanı verdiği için çok değerli bir katılım oldu. İşin aslı ben bu konularda imkan bulsam sabahtan akşama, akşamdan sabaha aşkla konuşabilirim. Doyamıyorum bunlardan konuşmaya. Sohbetimiz esnasında kullandığım malzemelerden, yaptığım çalışmaların örneklerine, kitabımın fikri temellerinden kızımın olaya bakışına kadar birçok şeye değindik.


Yayını kaçıranlar fakat izlemek isteyenler buradan erişebilirler. Parçalı bir yükleme söz konusu. Bittikçe devamı kendiliğinden açılıyor. Sevgiler herkese.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder