1 Haziran 2015 Pazartesi

Mozaik Kitabı

İşte size harika bir fikrin ürünü olan çok keyifli bir kitap. Bilkent Kültür Girişimi hazırlamış. Önce kendilerine kocaman bir tebrik ve teşekkür iletmek istiyorum. Anadolu'da yer alan çeşitli mozaiklerin şablonları ile, bu şablonlara yapıştırılmak üzere kesilmiş her renk skalasından binlerce minik sticker kitabın içinde yer alıyor. Yapmanız gereken bir cımbız eşliğinde mini stickerları çıkarıp şablona uygun şekilde yapıştırmak. Ünlü mozaikleri kağıt ile tekrar hayata geçirmek çok keyifli (ama çok ince bir iş, baştan uyarayım :)) Bizans döneminin en çok öne çıkan üç imparatoriçesi olmuş. Theodora, Irene ve Zoe. 7-8 yıl evvel üçünü anlatan bir kitap okumuş ve hikayelerinden çok etkilenmiştim. Bu üç imparatoriçeden Zoe, kitapta yer alan mozaiklerden birisi ve biz ilk ondan başladık yapmaya. Mozaikler arasında hayranı olduğum ve evimde panosu bulunan Gaia da (Zeugma'nın Çingene kızı olarak bilinen) var. Kitabı geçen hafta cuma günü aldım. Eve geldiğimde Defne görünce 'vay canınaaa' dedi. Craftın, kağıdın her türlüsünü görmüş denemiş bir çocuk olarak ona 'vay canına' dedirtmek zordur ve Defniko'dan 10 puan aldı bu kitap :) Zaten imparatoriçenin sadece yüzünü ben yaptım, geri kalan taraflarını (alınlık, yanlar, gerdanlık vb) o yaptı. Hala devam ediyoruz. Bu kitabı müze shoplarda bulabilirsiniz. Ben Kariye Müzesi'nin dükkanından aldım ama daha önce birçok müze dükkanda görmüştüm. Deneyeceklere şimdiden keyifli uğraşlar ve iyi haftalar herkese.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder