26 Haziran 2015 Cuma

Pencereli cupcake kutusu yapımı

Dün akşam Defniko ile evde takılırken bir anda kendimizi kağıtlar ve stickerların arasında buluverdik. Ne yapsak diye düşünürken, cupcake kutusu yapma fikri geldi aklımıza. Daha doğrusu ben birkaç gün önce niyetlenmiş ama araya başka şeyler girince başlayamamıştım. Dün akşam başına oturduk ve yaptık :) Kesme biçmeler benden, sticker süslemeleri Defne'den. Yapması çok keyifli. Umarım siz de beğenir ve denersiniz. 
 

Bu tip çalışmalarda önemli olan şey uygun bir şablon bulabilmek. Şablonu bulduktan sonra o şablonu kullanarak dilediğiniz kadar çoğaltmanız mümkün. Geçen günlerin birinde yolum Eminönü'ne düşmüştü. Üstte gördüğünüz puantiyeli kutuyu oradan, kalıp olarak kullanmak amacıyla almıştım. Bu kutu sanırım 2 TL idi. İsteyen hazır alıp kullanır tabii fakat ben hem kendim yapmak istediğimden, hem de farklı kağıt desenleri kullanmak istediğimden hazır kutu kullanmayı düşünmedim. Dün akşam kutuyu yapıştırılmış kenarından açtım ve kalıp olarak kullanabileceğim şekilde tek boyutlu hale getirdim. 
 
Kutu deseni olarak yukarda gördüğünüz beyaz üzeri kırmızı çiçek desenli kağıdı seçtim ve mavili şablonun kenar çizgileri boyunca kurşun kalemle çizerek modeli çıkardım ve kestim. Bu arada kağıt ortasında kalan kesimleri (dikdörtgen pencere, tutmaçların yarım daireleri, iki ince uzun çizgi gibi) falçata ile kesip çıkarmak gerekiyor. Makasla hem zor olur hem de kenarlar tırtıklı kalabilir.

Kesme işlemi bittikten ve pencereye şeffaf föyü içerden yapıştırdıktan sonra, yapıştırma kulakçığından silikon ile yapıştırdım. Ardından Defniko cupcakeli, demlikli stickerlarla süsledi.



İşlem bitince bolca fotoğrafladım.  

'Hand made' etiketsiz olur mu? Olmaz :) 

Atölyelerimde bolca sticker kullanıldığı için girdiğim tüm kırtasiye/sanat market ve benzeri yerlerden sürekli sticker alıp çıkıyorum. Sticker kutusunu karıştırırken buldum bunları. Ne zaman nerden almışım hatırlamıyorum ama neresiyse gidip tekrar set set almam lazım, çok güzeller :( Umarım Amsterdam değildir bunları aldığım yer. Eğer öyle ise çook idareli kullanmam gerekecek.  

 
Blog için sizin de kolayca yapmanıza yardımcı olacak şablon modelleri araştırırken bu iki model çıktı karşıma. Üstteki benim kullandığıma çok benziyor. Pencerli bir model. Bu şablonları kullanırken dikkat etmeniz gereken şey, print alırken veya fotokopi yaparken ihtiyacınız ölçüsünde büyütmeniz. Yukardaki şablonu ohmyfiesta.com'dan aldım. 

 
Üstteki model ise penceresiz. Bunu da kimstamps.com'dan aldım.  Daha farklı alternatifler görmek isteyenler pinterest veya Google'a 'cupcake box template' yazarak arama yapabilirler. Özellikle pinterestte sayısız seçenek mevcut ama dediğim gibi ihtiyacınız olan oranda büyütmek veya küçültmek konusuna dikkat etmeniz gerekiyor. Eğer print/fotokopi için imkanınız yoksa benim kullandığım şablon pastacılarda var. Bir yolunuz düştüğünde alabilir, kendi cupcake kutunuzu yapmayı deneyebilirsiniz. Bu arada bu hafta da cumayı getirmişiz. Güzel tatlı bir hafta sonu dilerim herkese. Mutlu olun. Sevgiler.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder