28 Nisan 2015 Salı

Edith Piaf gecesi

Kendini çok özletip aniden geliveren bahardan mı bilmiyorum, çok yoğun hissediyorum bu aralar kendimi. Böyle zamanlarda güzel müziklere, güzel filmlere, hikayelere, kitaplara, kısacası güzel deneyimlere daha fazla gömülmek istiyorum. Herhalde bu ruh halinin etkisiyle dün gecenin ilerleyen saatlerini Edith Piaf şarkılarına ayırdım. Sayısız müzik çeşidi var ama bence Fransızca söylenen şansonlar bir tarafa, diğer tüm müzikler bir tarafa. Şanson (Chanson) Fransızcada şarkı demek ama bu kelime çoğunlukla Fransızca söylenen şarkıları ifade ediyor artık. Fransızca şarkı söyleyen onlarca ses sanatçısı var ama bence Mireille Mathieu ve Edith Piaf bu konunun iki ebedi kraliçesi. Günün birinde tüm şarkılar unutulsa, onların şarkıları yine de unutulmaz. Edith Piaf'ın o muhteşem sesinden neler neler dinledim dün gece... Bazılarını tekrar tekrar başa aldım. La Foule ile başladım. Bu ses ve şarkının ilginç şekilde hem dinamik ama melankolik havasıyla Paris sokaklarında dolaştım hayalimde. Ardından Padam Padam, sonra Non, Je ne regrette rien ve derken Milord sonra La vie en Rose... Tek tek tıklamak yerine tüm şarkılardan ufak bir geçit yapmak isterseniz buradan hepsi bir arada güzel bir seçki dinleyebilirsiniz. Madem dün gecemiz Edith Piaf'a ayrıldı, bu gece de Mireille Mathieu olsun o zaman :) İyi dinlemeler size.

2 yorum :

  1. Bayılırım Edith Piaf'a ve yazıyı okuduğumda bir müddettir dinlemeyi ihmal ettiğimi fark ettim. Hatırlatma için tşk ederimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloglar unuttuğumuz güzel şeyleri hatıramak ve hatırlatmak için var zaten, değil mi :) sevgiler.

      Sil